Известие

Collapse
No announcement yet.

Как работи механизма за вдигане на стъклата?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как работи механизма за вдигане на стъклата?

    Колата е 156 1,8ТС със механични (не ел.) задни стъкла.

    Задното ми ляво стъкло пропадна. Разглобих вратата и открих че от въртока тръгват две метални въженца, едното при мен е скъсано. Странното е че едното въже е хванато за шейната на стъклото, а другото (което е скъсано) изглежда е хванато неподвижно за самата врата. Някой има ли идея дали трябва да е така или и двете въженца следва да се хванати за шейната?
    Според мен едното изтегля нагоре, а другото надолу стъклото. Каква е логиката едното да се държи за вратата? Може би при мен нещо се е разместило...
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
    ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
    Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

  • #2
    Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
    Колата е 156 1,8ТС със механични (не ел.) задни стъкла.

    Задното ми ляво стъкло пропадна. Разглобих вратата и открих че от въртока тръгват две метални въженца, едното при мен е скъсано. Странното е че едното въже е хванато за шейната на стъклото, а другото (което е скъсано) изглежда е хванато неподвижно за самата врата. Някой има ли идея дали трябва да е така или и двете въженца следва да се хванати за шейната?
    Според мен едното изтегля нагоре, а другото надолу стъклото. Каква е логиката едното да се държи за вратата? Може би при мен нещо се е разместило...


    Двете жила трябва да се съединяват в детайла, който прави връзката със стъклото. Когато въртиш в едната посока едното въже се навива а другото се развива и така стъклото се движи. Така че не трябва едно от жилата да е закачено неподвижно.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      И двете са хванати за шейната.
      Едното дърпа надолу, другото нагоре.
      Едното е навито на макарата, другото развито и като започнеш да въртиш, първото се развива второто се завива.

      Ако сменяш само скъсаното въже внимавай за размера ако не е оригинално, защото ако е за вдигане и стане по-късо например, няма да се вдига стъклото догоре.....

      Може би е най-добре целия механизъм 2-ръка....
      sigpic
      Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
      156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
      147 JTDm 140-Малката манекенка
      GT- JTDm 150

      Comment


      • #4
        Благодаря.
        Обаче идея нямам как ще го вдяна долното въже. До тоя детайл няма никакъв достъп. Всичко става опипом
        Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
        ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
        Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

        Comment


        • #5
          Демонтира се всичко (врътката, жилата с кожусите........) виж ограденото в червено на скицата.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
            Благодаря.
            Обаче идея нямам как ще го вдяна долното въже. До тоя детайл няма никакъв достъп. Всичко става опипом
            Ако става въпрос за макарата.
            Отзад има едни уши май бяха 3-на брой, изправяш ги и се разглобява....

            А на водача има една мекичка лепенка от към стъклото, разлепяш е и ще се ориентираш кво се случва.....

            В събрано положение на целия механизъм, жилата трябва да са добре изпънати, иначе при въртене ще тръгне на криво и ще заяжда и с времето ще се развали..... Тва последното не е задължително да се случи, но...... все пак....
            sigpic
            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
            147 JTDm 140-Малката манекенка
            GT- JTDm 150

            Comment


            • #7
              На предната ми алфа имах такъв проблем със задно ляво. Едното жило се беше скъсало и се беше омотало някакси. Изкарах целия маханизъм и го занесох на човек който се занимава с ремонт на жила. За 15лв ми смени и 2те жила и след това 2,5г не съм имал ядове с този прозорец. Другия вариант е да си вземеш 2ра употреба, сменяш и не се занимаваш с глупости.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #8
                Смъкваш стъклото, така че долният му край да застане срещу отвора на вратата.Откопчаваш пластмасовата щипка, която държи джама към механизма.Избутваш джама нагоре и развиваш шината от гредата и ролката на механизма от вратата.Посукваш ги леко назад и ги вадиш през отвора на вратата.После, ако ти се занимава го прави или го смени с друг по обратния път.В общи линии доста зор се отварят крачетата, затварящи ролката и могат и да се скършат.От твърд метал са.Иначе няма нищо сложно в ремонта.Трябва ти метално въже със същата дължина и да внимаваш за посоката на навиване, както и да изчистиш хубаво и смажеш броните на жилата отвътре.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  Oтново благодаря на всички.
                  Ролката/въртока съм го смъкнал и съм го разглобил -верно голям бъзик е докато го отвориш.
                  Шината ми беше непонятно как се сваля. След горните обяснения ще опитам отново.
                  Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                  ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                  Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                  Comment


                  • #10
                    Да ползвам темата само, че за ел. подвигащи се стъкла.
                    На някой известно ли му е дали има модификации в подвигащия/водещия механизъм (този дето е ограден в червено на картинката по-горе) - по-точно в горния и долния край, където жилото се подвежда към ламарината/релсата по която се води пластмасата дето вдига стъклото.
                    Дали има варианти при които жилото се подвежда по колелца (лагерувано движение) и такива дето жилото се подвежда само в канал т.е. плъзга се? Евентуално от коя година е променено? Евентуално за кои врати - предни/ задни или само за предните?
                    Не знам дали го обясних съвсем добре, но който е запознат ще може да ми отговори.
                    Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                    Comment


                    • #11
                      При мен са два канала, няма лагери. Само това мога да ти кажа.
                      Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                      ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                      Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                      Comment


                      • #12
                        По темата:с ел.стъкла съм отзад и едното като го вдигам и свалям се чува яко скърцане и доста трудно се движи.Ако сваля кората мога ли да смажа релсите ли,нещо изкривило ли се е та така под напрежение да се движи ?
                        Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

                        Alfonso 156 2.4 140 -new breed

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от KoRny Покажи съобщение
                          По темата:с ел.стъкла съм отзад и едното като го вдигам и свалям се чува яко скърцане и доста трудно се движи.Ако сваля кората мога ли да смажа релсите ли,нещо изкривило ли се е та така под напрежение да се движи ?
                          Е точно с това трудно движение ми е свързано питането по-горе.
                          Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
                            Да ползвам темата само, че за ел. подвигащи се стъкла.
                            На някой известно ли му е дали има модификации в подвигащия/водещия механизъм (този дето е ограден в червено на картинката по-горе) - по-точно в горния и долния край, където жилото се подвежда към ламарината/релсата по която се води пластмасата дето вдига стъклото.
                            Дали има варианти при които жилото се подвежда по колелца (лагерувано движение) и такива дето жилото се подвежда само в канал т.е. плъзга се? Евентуално от коя година е променено? Евентуално за кои врати - предни/ задни или само за предните?
                            Не знам дали го обясних съвсем добре, но който е запознат ще може да ми отговори.
                            Първоначално публикувано от KoRny Покажи съобщение
                            По темата:с ел.стъкла съм отзад и едното като го вдигам и свалям се чува яко скърцане и доста трудно се движи.Ако сваля кората мога ли да смажа релсите ли,нещо изкривило ли се е та така под напрежение да се движи ?
                            До колкото помня, няма други ролки освен тази на въртока/моторчето/.Жилата се насочват в релсата от накрайници.
                            Движението се затруднява от замърсяване на страничните канал, по които се движи стъклото и от ръждясване на жилата под броните.Малко силиконова смазка след почистване на водачите и масло в жилата решават проблема, стига да няма закъсано въже.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Работата стана с нов механизъм.
                              Не знаех само че стъклото се закопчава за шейната, а не се подпира на нея. Другото мина лесно.
                              Благодаря на всички.

                              към н_нетов - всъщност има една ролка в горния край на шейната и след нея започва накрайника.
                              Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                              ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                              Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                              Comment

                              Working...
                              X